Нумерология      Карма      Читалня      Ошо      Рецепти      Здраве      Луиз Хей    
   Астрология      Езотерика      Телепатия      Крион      Бог, Уолш      Чакри      Съновник      Психология      RSS

Бутон за дарения чрез PayPal



Лунни Възли
Хороскопи
Зодии
Натална
Синастрия
Съвместимост
Предсказателна
Ерогенни зони
Любов и Секс
Сексуалност
Еротика
Любовен Хороскоп
Тя и Той
Духовно Израстване


Начало  Регистрация  Вход


Ченълинги
Книги
Сентенции
Вампиризъм
Нумерология en
The Arcturians
Приказки
Супер Игри
Софтуер | Линкове
Музика | Филми
Благодарност
Игри | Таро
Отзиви


03:25
27.12.2024
Петък
3.15.10.117


Онлайн: 1
Гости: 1
Потребители: 0


 Пими ® » Ошо » Ошо - Медитация. Изкуството на екстаза » Ошо. Повторение на мантра

Ошо [13] Ошо - Тук и сега [5]
Ошо - За зрелостта [9] Ошо - За смелостта [13]
Ошо - За творчеството [9] Ошо - За медитацията [8]
Ошо - Кундалини и чакрите [12] Ошо - Книга на тайните [19]
Ошо - Следвай ме [1] Ошо - Възгледът за Тантра [11]
Ошо - ДАО. Трите Съкровища [36] Ошо - Медитация. Изкуството на екстаза [26]
Ошо - Трансформация на седемте тела [9] Ошо - Дарът на Атиша [8]
Ошо - Библия [4] Business [40]


Ошо. Повторение на мантра

      Можеш да използваш мантра, за да успокоиш ума, за да направиш ума абсолютно безмълвен. Непрекъснато повтаряш някакво име: Рама, Кришна, Исус. Мантрата може да ти помогне да се освободиш от другите думи, но след като умът стане тих и спокоен, тогава това име, Рама, Кришна или Исус, ще се превърне в пречка. То се превръща в заместител, в заместник. Всички останали думи са изхвърлени, но след това тази дума звучи до влудяване. Ще се привържеш към нея; няма да можеш да я изхвърлиш. Превърнала се е в навик, в дълбоко занимание.

      Затова започни с джапа (повтаряне на мантра), но след това достигни до състоянието, при което джапа не е необходима и може да бъде изхвърлена. Използвай „Рама", за да разгониш всички останали думи от ума, но когато те са изгонени, не задържай тази дума. Тя също е дума, изхвърли я.

      Това изхвърляне се превръща в трудна работа. Човек започва да се чувства виновен при отказването от мантрата, защото тя му е помогнала толкова много. Но сега тази помощ се е превърнала в пречка. Изхвърли я! Средствата не трябва да се превръщат в целта.
      
      Въпрос: „Когато медитирам обикновено повтарям мантра или намокар (извънредно дълга джайнистка мантра). Но умът остава неспокоен. Как може по време на медитация умът да се заеме с нещо?"

      Нуждата да се заемеш с нещо е нужда на немедитативния ум, затова най-напред трябва да разбереш, защо притежаваш тази нужда. Защо не можеш да бъдеш незает, каква е тази нужда постоянно да си зает с нещо? Не е ли това просто едно бягство от себе си?

      В момента, в който не си зает, си просто себе си, спускаш се в себе си. Затова трябва да си зает. Нуждата да си зает е бягство. Но това е необходимостта на немедитативния ум.

      Немедитативния ум непрекъснато е зает с другите. Когато другите отсъстват, какво трябва да се направи тогава? Не знаеш как да бъдеш зает със себе си! Винаги си живял с другите и другите, и другите, затова сега (в медитацията), когато не си с другите и си сам - въпреки че в действителност не си сам - започваш да се чувстваш самотен. Самотата е отсъствието на другите; единствеността е присъствието на самия себе си.

      Започваш да се чувстваш самотен и трябва да се запълниш с нещо. Намокар може да го направи, всяко нещо може да го направи. Но ако не притежаваш медитативен ум, ако продължаваш с намокар или с което и да е друго повторение, то е само опора и трябва да бъде изхвърлено.

      Ако правиш нещо от този вид, по-добре е да използваш мантра от една дума (като рама или ом), отколкото нещо дълго, подобно на намокар. С една дума ще се чувстваш по-малко зает, отколкото с много думи, защото при смяната на думите умът също се променя. С една дума ще ти стане скучно, а скуката е добра, защото тогава е лесно да захвърлиш цялата работа в един определен момент. Затова вместо да използваш намокар, по-добре е да използваш една дума и ако можеш да използваш дума, която няма значение, е още по-добре, защото дори значението се превръща в разсейване.

      Когато трябва да изхвърлиш нещо навън, тогава трябва да си наясно, че трябва да го изхвърлиш. Не трябва да си прекалено привързан към него. Затова използвай една дума, едно нещо - нещо, което е безсмислено. Например: „хуу"! Това не притежава значение. Ом по същество е същото, но то е започнало да има значение, защото сме започнали да го асоциираме с нещо божествено.

      Звукът трябва да е безсмислен, просто една безсмислена дума. Не трябва да носи нищо, защото в момента, в който съдържа нещо, умът се подхранва. Умът се подхранва не от думите, а от техните значения. Затова използвай някаква дума като „хуу". Това е безсмислен звук.

      А, всъщност, „хуу" е нещо повече от един безсмислен звук, защото с „хуу" се създава едно вътрешно напрежение. Със звука „хуу" нещо бива изхвърлено навън. Затова използвай дума, която изхвърля нещо навън, която изхвърля тебе навън, а не такава, която ти дава нещо.

      Използвай „хуу". С „хуу" ще усетиш, че нещо от тебе е изхвърлено навън. Използвай думата, когато издишваш и превърни вдишването в пауза. Балансирай го: „хуу"... след това вдишвания дъх като пауза... след това отново „хуу"... Думата трябва да е безсмислена; тя трябва да е по-скоро звук, отколкото дума. И поставяй ударението върху издишвания дъх. Думата (звука) трябва да бъде изхвърлена накрая, така че да не може да бъде поета с вдишването.

      Това е много деликатно. Изхвърли звука навън, все едно изхвърляш някакъв секрет, все едно изхвърляш нещо от тебе. Тогава то не може да се превърне в храна. Винаги помни, и запомни добре, че всяко нещо, което влиза вътре заедно с влизащия дъх, се превръща в храна - и всичко, което излиза навън заедно с излизащия дъх, се превръща в отделян секрет. Просто се изхвърля навън. Затова с влизащия дъх винаги бъди празен, пуст. В такъв случай няма да предоставяш на ума никаква нова храна.

      Умът поема фина храна дори с думите, звуковете и значенията - с всичко. Експериментирай с това. Когато си изпълнен със сексуално желание, когато имаш сексуални фантазии, използвай „хуу" с излизащия дъх. След няколко мига, ще се почувстваш над секса, защото нещо е било изхвърлено навън, нещо много фино е било изхвърлено. Ако си ядосан, тогава използвай този звук и след няколко секунди гневът ще изчезне.

      Ако си изпълнен със сексуално желание и използваш този звук с влизащия дъх, ще се почувстваш още по-сексуален. Ако си ядосан и използваш същия звук с вдишвания дъх, ще се ядосаш още повече. След това ще разбереш, как дори един обикновен звук може да повлияе на ума ти и как му влияе различно с влизащия и излизащия дъх.

      Когато видиш нещо красиво, прекрасно, някой, който е твой любим, и искаш да докоснеш тялото му, докосни го с издишвания дъх и няма да усетиш нищо... но го докосни заедно с вдишването и ще изпиташ омайване. С влизащия дъх докосването се превръща в храна, но с излизащия дъх то изобщо не е храна. Вземи ръката на някой в своята и я чувствай само при вдишване. Нека издишването бъде празно. Тогава ще разбереш, че докосването е храна.

      Затова дете, което е израсло без майка и което не е било докосвано и милвано от майка си, на него му липсва нещо. То никога няма да е способно да обича някого, ако никога не е било докосвано, милвано и прегръщано от майка си, защото това нежно докосване е храна за детето. То създава много неща в него. Ако никой не го е докосвал с любов, то няма да е способно да обича никого, защото не знае каква „храна" е пропуснало, че му липсва нещо жизнено.

      Затова не казвам да не докосваш жена. Казвам: „Докосвай, но с излизащия дъх." А когато влизащият дъх дойде при тебе, просто осъзнавай; бъди в интервала, паузата. Не чувствай докосването. Продължавай да докосваш, но не чувствай докосването.

      Осъзнавай усещането, когато дъхът излиза и след това ще узнаеш тайната на дъха. - защо е бил наречен прана, жизнената сила. Дъхът е най-жизненото нещо. Ако поемаш храната си с ударение върху издишването, тогава, без значение колко е хубава храната, тя няма да е храна за тялото ти. Дори ако поемаш голямо количество храна, няма да има хранене, ако поставяш ударението на излизащия дъх. Затова се храни с влизащия дъх и нека има пауза, когато дъхът излиза. Тогава, с много малко количество храна, можеш да бъдеш по-жизнен.

      Помни този звук „хуу" с излизащия дъх. Той разрушава неспокойствието на ума. Но и това, е опора (патерица) и скоро, ако правиш медитацията редовно, ще почувстваш, че нямаш нужда от него. И не само нямаш нужда, но той ще се превърне в пречка, в позитивна пречка.

      Да не бъдеш зает е едно от най-хубавите неща на света... да бъдеш незает е най-великият разкош. Ако можеш да си позволиш да бъдеш незает, ще се превърнеш в император.

      Лудост е да разрушаваш едно незаето състояние, защото това е моментът, в който влизаш в безвремието. Със заниманието (когато си зает с нещо) никога не можеш да се издигнеш над времето, когато си зает, никога не можеш да се издигнеш над пространството, но ако не си зает, ако си тотално незает - не си зает дори със себе си, дори не медитираш (ти просто си) - това е моментът, това е върховият момент на духовното съществуване, на блаженството. Това е сатчитананда.

      Първата част на думата е сат. Тя означава съществуване; ти просто съществуваш. След това осъзнаваш това съществуване - не само го осъзнаваш, превръщаш се в съзнание (чит) и съществуване едновременно. Съществуването се превръща в съзнание... и блаженството (ананда) е естествения резултат.

      То не е просто чувство. Превръщаш се в блаженство, съществуване и съзнание едновременно. Използваме три думи, защото не можем да го изразим с една дума. Ти си всичките три едновременно.

      Затова гледай напред към незаетите моменти. Можеш да използваш опори (такива като мантрите), но не бъди щастлив за тях. И знай добре, че в края на краищата, те трябва да бъдат изхвърлени.

Медитация. Изкуството на екстаза
Ошо

Папка: Ошо - Медитация. Изкуството на екстаза | Посещения: 1290 | Ченълинги | The Arcturians


Ошо [13] Ошо - Тук и сега [5]
Ошо - За зрелостта [9] Ошо - За смелостта [13]
Ошо - За творчеството [9] Ошо - За медитацията [8]
Ошо - Кундалини и чакрите [12] Ошо - Книга на тайните [19]
Ошо - Следвай ме [1] Ошо - Възгледът за Тантра [11]
Ошо - ДАО. Трите Съкровища [36] Ошо - Медитация. Изкуството на екстаза [26]
Ошо - Трансформация на седемте тела [9] Ошо - Дарът на Атиша [8]
Ошо - Библия [4] Business [40]
Контакт          3.15.10.117