Нумерология      Карма      Читалня      Ошо      Рецепти      Здраве      Луиз Хей    
   Астрология      Езотерика      Телепатия      Крион      Бог, Уолш      Чакри      Съновник      Психология      RSS

Бутон за дарения чрез PayPal



Лунни Възли
Хороскопи
Зодии
Натална
Синастрия
Съвместимост
Предсказателна
Ерогенни зони
Любов и Секс
Сексуалност
Еротика
Любовен Хороскоп
Тя и Той
Духовно Израстване


Начало  Регистрация  Вход


Ченълинги
Книги
Сентенции
Вампиризъм
Нумерология en
The Arcturians
Приказки
Супер Игри
Софтуер | Линкове
Музика | Филми
Благодарност
Игри | Таро
Отзиви


16:50
21.11.2024
Четвъртък
3.133.137.10


Онлайн: 5
Гости: 5
Потребители: 0


 Пими ® » Ошо » Ошо - Книга на тайните » Ошо. Всички Просветлени ли са центрирани в пъпа?

Ошо [13] Ошо - Тук и сега [5]
Ошо - За зрелостта [9] Ошо - За смелостта [13]
Ошо - За творчеството [9] Ошо - За медитацията [8]
Ошо - Кундалини и чакрите [12] Ошо - Книга на тайните [19]
Ошо - Следвай ме [1] Ошо - Възгледът за Тантра [11]
Ошо - ДАО. Трите Съкровища [36] Ошо - Медитация. Изкуството на екстаза [26]
Ошо - Трансформация на седемте тела [9] Ошо - Дарът на Атиша [8]
Ошо - Библия [4] Business [40]


Ошо. Всички Просветлени ли са центрирани в пъпа?

Въпрос: Всички Просветлени ли са центрирани в пъпа? Например, Кришнамурти в главата или в пъпа е центриран? Рамакришна в сърцето или в пъпа е бил центриран?

Всеки, който е Просветлен, е центриран в пъпа, но изявяването на всеки Просветлен може да стане чрез другите центрове. Разбери ясно разграничението. Всеки, който е Просветлен, е центриран в пъпа; не съществува друга възможност. Изразяването на това обаче е нещо друго.

Рамакришна изразява себе си чрез сърцето. Той използва сърцето като средство за своето послание. Това, което е открил в пъпа, го изразява чрез сърцето. Той пее, танцува: това е неговия начин за изразяване на блаженството. Блаженството е било открито в пъпа, никъде другаде. Той е центриран в пъпа. Но как да каже на другите, че е центриран в пъпа? Той използва своето сърце, за да се изрази.

Кришнамурти използва главата за това изразяване: затова техните изрази изглеждат противоположни. Ако следваш Рамакришна, не можеш да следваш Кришнамурти. Ако следваш Кришнамурти, не можеш да следваш Рамакришна, защото вярата винаги е свързана с изразяването, а не с изживяването. Рамакришна изглежда детински за човек, който се основава на разума. Каква е тази глупост - танцуване, пеене? Какво върши той? Буда никога не е танцувал, а този Рамакришна танцува. Прилича на дете.

За разума сърцето винаги изглежда детинско, но за сърцето разумът изглежда безполезен, повърхностен. Това, което говори Кришнамурти, е същото, изживяването е същото, каквото е било и за Рамакришна, Чайтания или Мира. Но ако човек е центриран в главата, неговото обяснение, изразяване, е рационално. Ако Рамакришна види Кришнамурти, той ще каже: "Ела да танцуваме. Защо си губиш времето? С помощта на танца може да се изрази по-лесно и по-задълбочено." Кришнамурти ще каже: "Танц? Човек бива хипнотизиран от танца. Не танцувай. Анализирай! Разсъждавай! Използвай разума, анализирай, осъзнай."

Различни центрове се използват за изразяване, но изживяването е същото. Някой може да нарисува изживяването си. Зен учителите са рисували своите изживявания. Когато са ставали Просветлени, те са рисували това. Не са казвали нищо: просто са го рисували. Ришите (мъдреците) от Упанишадите са писали прекрасна поезия. Когато тях ги е озарявало Просветлението, те са създавали поезия. Чайтания обичал да танцува; Рамакришна обичал да пее.. Буда използвал главата, Махавира използвал главата, разума, за да обяснява, да каже това, което е изживял. Те са създали велики мисловни системи, за да изразят своите изживявания.

Но изживяването не е нито рационално, нито емоционално: то е отвъд двете. Те са били различни хора, твърде различни, които са можели да се изразят и чрез двата центъра. Можеш да откриеш много кришнамурти, можеш да откриеш много рамакришни. Но много рядко се среща някой човек, който да може да се изрази и чрез двата центъра. В такъв случай човек се обърква. С такъв човек никога не си спокоен, защото не можеш да откриеш връзката между двете: те изглеждат несъвместими.

Ако аз кажа нещо, когато го казвам, го казвам посредством разума. Така привличам много хора, които са рационалисти, ориентирани към главата. След това, един ден, те ще видят, че аз позволявам и пеенето, и танцуването. Тогава ще се почувстват неудобно. Какво става? Няма връзка. За мен обаче тук не съществува противоречие.

Танцът също е начин на говорене - и по-някой път по-дълбокомислен начин. Така че и двете са начини за изразяване.

Ако видиш Буда да танцува, ще изпиташ неудобство. Ако видиш Махавира да свири на флейта, гол, няма да можеш да спиш. Какво му е станало на Махавира? Полудял ли е? При Кришна флейтата е съвсем нормална, но за Махавира тя е абсолютно неразбираема! Ти дори не можеш да си го представиш. Но в действителност не съществува никакво противоречие между Махавира и Кришна, Буда и Чайтания: това се дължи на различния начин за изразяване. Буда ще привлича определен тип умове - ориентираните към главата, а Чайтания и Рамакришна ще привличат тяхната противоположност - ориентираните към сърцето.

Но възникват трудности: хора като мен създават трудности. Аз привличам и двата типа - и затова никой не е спокоен, защото, когато говоря, ориентираните към главата са спокойни. Но когато използвам другия начин на изразяване, тези които са ориентирани към главата, стават неспокойни. Същото се получава и с другите. Когато използвам някой емоционален метод, ориентираният към сърцето се чувства спокоен. Но когато обсъждам, когато разсъждавам върху нещо, тогава той отсъства, не е тук. Казва: "Това не е за мен."

Точно преди един ден при мен дойде една жена и каза: "Бях на връх Абу, но после възникнаха трудности. Първият ден, когато ви чух, беше хубаво. Хареса ми; бях очарована. Но след това видях киртан (набожното пеене), танцуването и реших незабавно да напусна; това не беше за мен. Отидох на автобусната спирка и тогава възникна проблемът. Чувах вътре в мен как говорите, затова се върнах. Не исках да изпусна това, което ще кажете." Тя трябва да е изпитала затруднение. Каза ми: "Беше така противоречиво."

Изглежда така, защото тези центрове са противоположни и тази противоположност е в ТЕБ. Твоята глава не се чувства комфортно със сърцето ти. Те са в конфликт. Заради вътрешния ти конфликт Рамакришна и Кришнамурти за вас изглеждат несъвместими. Прекарай мост между сърцето и главата си и тогава ще разбереш, че те са средства.

Рамакришна бил абсолютно необразован: никакво развитие на ума. Той бил чисто сърце. Само един център бил развит - сърцето. Кришнамурти е чист разум. Той бил в ръцете на един от най-енергичните рационалисти - Ани Безант, безпрекословен водач и теософ. Те били великите създатели на една система през този век.

Наистина, теософията е една от най-великите системи, създавани някога - абсолютно рационална. Той бил възпитан от рационалисти. Той е чист разум. Дори когато говори за сърцето и любовта, самото изразяване е рационално.

Рамакришна е различен. Дори когато говори за разума, е абсурден. Тотапури дошъл при него и той започнал да изучава Веданта от него. И Тотапури казал: "Остави всички тези глупости с набожността. Остави тази Кали, Майката, абсолютно. Ако не оставиш всичко това, няма да те уча, защото Веданта не е набожност. Тя е наука." А Рамакришна казал: "О'кей, но ми позволи за момент да отида да попитам Майка дали мога да оставя всичко, всички тези глупости. Пусни ме за един момент да попитам Майката."

Това е човек, ориентиран към сърцето. Дори за да напусне Майката, той трябва да я попита. "И", казва той, "Тя е толкова прекрасна, тя ще ми позволи. Затова ти не се безпокой. Тотапури не можал да разбере за какво говори той. А той казал: "Тя е толкова прекрасна, тя никога не ми е казвала "не" за каквото и да е. Ако кажа: "Майко, трябва да те оставя, защото сега ще изучавам Веданта и не мога да правя тези глупости с набожността, затова позволи ми, моля те", тя ще ми позволи. Ще ми предостави пълна свобода да зарежа всичко."

Изгради мост между главата и сърцето и тогава всички онези, които са постигнали Просветление ще говорят едно и също нещо. Само езикът им може да е различен.

Ошо
Книга на тайните Том 1
Лекции върху "Виджяна бхаирава тантра"
Папка: Ошо - Книга на тайните | Посещения: 1422 | Ченълинги | The Arcturians


Ошо [13] Ошо - Тук и сега [5]
Ошо - За зрелостта [9] Ошо - За смелостта [13]
Ошо - За творчеството [9] Ошо - За медитацията [8]
Ошо - Кундалини и чакрите [12] Ошо - Книга на тайните [19]
Ошо - Следвай ме [1] Ошо - Възгледът за Тантра [11]
Ошо - ДАО. Трите Съкровища [36] Ошо - Медитация. Изкуството на екстаза [26]
Ошо - Трансформация на седемте тела [9] Ошо - Дарът на Атиша [8]
Ошо - Библия [4] Business [40]
Контакт          3.133.137.10