Нумерология      Карма      Читалня      Ошо      Рецепти      Здраве      Луиз Хей    
   Астрология      Езотерика      Телепатия      Крион      Бог, Уолш      Чакри      Съновник      Психология      RSS
Бутон за дарения чрез BITCOIN

Please Donate To Bitcoin Address: [[address]]

Donation of [[value]] BTC Received. Thank You.
[[error]]

Бутон за дарения чрез PayPal



Лунни Възли
Хороскопи
Зодии
Натална
Синастрия
Съвместимост
Предсказателна
Ерогенни зони
Любов и Секс
Сексуалност
Еротика
Любовен Хороскоп
Тя и Той
Духовно Израстване


Начало  Регистрация  Вход


Ченълинги
Книги
Сентенции
Вампиризъм
Нумерология en
The Arcturians
Приказки
Супер Игри
Софтуер | Линкове
Музика | Филми
Благодарност
Игри | Таро
Отзиви
Lifestyle (2) (3)
(4) (5) (6) (7)
Business, Careers
(2) (3) (4) (5)
The 9th D


22:28
08.12.2019
Неделя
35.170.81.210


Онлайн: 5
Гости: 5
Потребители: 0


 Пими ® » Ошо » Ошо - Книга на тайните » Ошо. Пътят на йога и пътят на тантра

Ошо [13]Ошо - Тук и сега [5]
Ошо - За зрелостта [9]Ошо - За смелостта [13]
Ошо - За творчеството [9]Ошо - За медитацията [8]
Ошо - Кундалини и чакрите [12]Ошо - Книга на тайните [19]
Ошо - Следвай ме [1]Ошо - Възгледът за Тантра [11]
Ошо - ДАО. Трите Съкровища [36]Ошо - Медитация. Изкуството на екстаза [26]
Ошо - Трансформация на седемте тела [9]Ошо - Дарът на Атиша [8]
Ошо - Библия [4]Business [40]


Ошо. Пътят на йога и пътят на тантра

Съществуват много въпроси. Първият:
"Каква е разликата между традиционната йога и тантра? Те едно и също нещо ли са?"

Тантра и йога са принципно различни. Те достигат до една и съща цел. Но пътищата им не само са различни, но са и противоположни. Това трябва много ясно да бъде разбрано.

Йога също е методика; йога също е техника. Йога не е философия. Точно както и тантра, йога се основава на действието, метода, техниката. Действието е основен момент и за йога, но процесът е различен. В йога човек трябва да се бори - тя е пътя на воина. На пътя на тантра човек изобщо не трябва да се бори. По-скоро обратното, човек трябва да се отдаде - но С ОСЪЗНАВАНЕ.

Йога е осъзнато подтискане; тантра е осъзнато отдаване. Тантра утвърждава, че какъвто и да си, Абсолютът не ти противостои. Това е развитие; Можеш да се развиваш, за да постигнеш Абсолюта. Няма противопоставяне между теб и Реалността. Ти си част от нея. Затова не се изисква борба, никакъв конфликт, никакво противопоставяне на природата. Ти трябва да използваш природата; трябва да използваш това, което си, за да отидеш отвъд нещата.

В йога трябва да се бориш със себе си, за да преодолееш нещата. В йога светът и Мокша (Освобождението) - ти такъв, какъвто си, и ти такъв, какъвто може да бъдеш - са две противоположни неща. Подтисни, сломи, разруши това, което си, така че да достигнеш онова, което можеш да бъдеш. При йога да отидеш отвъд е равнозначно на смърт. Трябва да умреш, за да се роди истинското ти същество.

В очите на тантра йога представлява истинско самоубийство. Трябва да убиеш своето сегашно същество - своето тяло, своите инстинкти, своите желания, всичко. Тантра ти казва да се приемеш какъвто си. Това е едно дълбоко приемане. Не създавай пропаст между теб и реалността, между света и нирвана. Не създавай никаква пропаст. За тантра няма пропаст; не е необходима никаква смърт. Твоето прераждане не се нуждае от смърт: по-скоро от една трансцеденталност. За тази трансцеденталност използвай себе си.

Например съществува сексът, основната енергия - основната енергия, с чиято помощ си роден. Основните клетки в твоето тяло и в твоето същество са сексуалните, затова човешкият ум постоянно се занимава със секса. В йога ти трябва да се бориш с тази енергия. Чрез борбата създаваш един друг център в себе си. Колкото повече се бориш, толкова повече се установяваш в другия център. Тогава сексът престава да бъде твой център. Борбата със секса - разбира се осъзнато - ще създаде в теб нов център на съществуване, ново ударение, нова кристализация. Тогава сексът ще престане да бъде твоята енергия. Ще създаваш енергията си, борейки се със секса. Ще се появи една друга енергия и един друг център на съществуване.


Тантра счита, че трябва да използваш енергията на секса. Не се бори с нея: трансформирай я. Не мисли за нея с враждебност: отнасяй се приятелски. Това е твоя енергия. Тя не е лоша, не е вредна. Всяка енергия е нещо естествено. Тя може да се употреби за теб, може да се употреби против теб. Можеш да я блокираш, да я преградиш или да й дадеш път. Тя може да бъде използвана! Правилно използвана, тя се превръща в приятел: погрешно използвана, се превръща в твой враг. Всъщност обаче, енергията е нещо естествено. Така, както обикновеният човек използва своя секс, той го превръща в свой враг. Сексът го разрушава; той се изтощава от него.

Йога е приела противоположния възглед - противоположен на обикновеното мислене. Обикновеният ум се руши от собствените си желания, затова йога изисква да се прекрати желаенето; бъди без желания. Пребори се с желанието и създай в себе си център, който се основава на липсата на желания.

Тантра иска да имаш ясна представа за желанието; не започвай да се бориш. Отдай се на желанието с пълно съзнание, и когато му се отдадеш с пълно съзнание, ти ще го преодолееш. Ти си в него и все пак не си в него. Преминаваш през него, но оставаш вън от него.

Йога е много привлекателна, защото тя е противоположността на обикновеното съзнание. Затова обикновеното съзнание може да разбере езика на йога. Ти знаеш как сексът те разрушава - как те е разрушил, как продължаваш да се въртиш около него подобно на роб, на марионетка. Ти знаеш това от собствен опит. Затова, когато йога ти каже да се бориш с него. ти веднага разбираш за какво става дума. Поради това е привлекателността, голямата привлекателност на йога.

Тантра не може така лесно да стане привлекателна. Изглежда трудно: как да се отдадеш на желанието, без да бъдеш завладян от него? Как да осъществиш сексуалния акт съзнателно, с пълно съзнание? Обикновеният ум започва да се плаши. Това изглежда опасно. Не че то всъщност е опасно: това, което ти знаеш за секса, поражда тази опасност за теб. Ти познаваш себе си, знаеш как можеш да излъжеш себе си. Много добре знаеш колко лукав е твоят ум. Можеш да се отдадеш на желанието си, на секса, на всичко и можеш да излъжеш себе си, че го правиш с пълно съзнание. Затова усещаш опасността.

Опасността не е в тантра: тя е в теб. И причината за привлекателността на йога си ти, твоят традиционен ум, твоят подтискащ секса, изтощен от секса, завладян от секса ум. Понеже обикновеният ум не притежава здравословно отношение към секса, йога е привлекателна. При едно по-добро човечество, при един здравословен секс - нормален, естествен - положението щеше да бъде друго. Ние не сме нормални и естествени. Ние сме напълно ненормални, болни, всъщност душевно болни. Но понеже всички са като нас, никога не го забелязваме.

Лудостта е нещо толкова обичайно, че ДА НЕ СИ ЛУД може да изглежда ненормално. Един Буда е ненормален, един Исус е ненормален в сравнение с нас. Те не са като нас. Тази "нормалност" е една болест. Този "нормален" ум създава привлекателността на йога. Ако приемеш секса естествено - без всякаква философия за или против него; ако приемеш секса както приемаш ръцете си, очите си; ако той се приеме като нещо напълно естествено, тогава тантра ще стане привлекателна. И само тогава тантра може да бъде полезна за мнозина.

Но дните на тантра идват. Рано или късно тантра ще избухне сред масите, защото за първи път времето е узряло - узряло да приеме секса напълно естествено. Напълно е възможно експлозията да дойде от Запад, защото Фройд, Юнг, Райх са подготвили почвата. Те не са знаели нищо за тантра, но са подготвили условията за разгръщането на тантра. Западната психология е стигнала до заключението, че основните човешки болести са свързани със секса, че в основата на човешката лудост стои сексът.

И така, докато не изчезне това отношение към секса, човек не може да бъде естествен, нормален. Човек продължава да греши единствено поради своето отношение към секса. Не е необходимо никакво отношение. Само тогава си естествен. Какво отношение имаш към очите си? Те лоши ли са. или са Божествени? Положително ли се отнасяш към очите си, или отрицателно? Тук липсва всякакво отношение. Затова те са нещо естествено.

Приеми определено отношение. Приеми, че очите са нещо лошо. Тогава ще имаш затруднения с гледането. Тогава гледането ще стане също така проблематично, както е станал сексът. Тогава ще искаш да гледаш, ще желаеш и ще копнееш да гледаш. Но, когато гледаш, ще се чувстваш виновен. Когато гледаш, ще се чувстваш виновен затова, че си извършил нещо нередно, че си прегрешил. Ще пожелаеш да унищожиш самия инструмент за гледане; ще пожелаеш да унищожиш очите си. И колкото повече желаеш да ги разрушиш, толкова повече те ще се превръщат в център, около който ще се въртиш. Тогава ще започне нещо абсурдно. Ще искаш да гледаш все повече и едновременно ще се чувстваш все по-виновен. Същото се получава със сексуалния център.

Тантра иска да се приемеш такъв, какъвто си. Това е основното изискване - пълното приемане. И само посредством пълното приемане можеш да се развиваш. След това използвай всяка енергия, която притежаваш. Как можеш да ги използваш? Приеми ги; след това разбери какво, представляват тези енергии, какво представлява сексът, какво представлява това явление. Ние не сме запознати с него. За секса знаем много неща, които сме научили от другите. Може да сме имали сексуални актове, но с един изпитващ вина ум, с една потиснатост, бързайки, припряно. Нещо трябва да се направи, за да настъпи облекчение. Сексуалният акт не е любовен акт. Ти не си щастлив в него, но не можеш да го оставиш. Колкото повече се мъчиш да го изоставиш, толкова по-привлекателен става той. Колкото повече се стремиш да го отречеш, толкова по-въвлечен в него се чувствуваш.

Ти не можеш да го отречеш, а самото желание да го пренебрегнеш, да го разрушиш, разрушава самия ум, самото съзнание, самата чувствителност, която може да го разбере. По този начин сексът продължава да съществува, но без да притежава каквато и да е чувствителност. В такъв случай ти не можеш да го разбереш. Само една дълбока чувствителност може да разбере нещо; само едно дълбоко чувство, дълбоко навлизане в него, може да осигури разбирането на каквото и да е. Можеш да разбереш секса, само ако навлезеш в него, както поетът се движи сред цветята:* САМО тогава! Ако изпитваш някаква вина спрямо цветята, можеш да преминеш през градината, но ще преминеш със затворени очи. И ще бързаш - една невероятна, лудешка припряност. Някак си ще трябва да напуснеш градината. Тогава как можеш да почувстваш?


Затова тантра иска да се приемеш такъв, какъвто си. Ти си една велика мистерия с множество енергии от различни измерения: приеми ги и действай с всяка енергия с една дълбока чувствителност, със съзнание, с любов, с разбиране. Действай С нея! Тогава всяко желание се превръща в средство за неговото преодоляване. Тогава всяка енергия се превръща в помощ. И тогава самият свят е нирвана, самото тяло е храм - свещен храм, свещено място.


Йога е отрицание; тантра е утвърждение. Йога мисли на езика на двойствеността: затова е думата "йога". Тя означава да поставиш две неща заедно, да съединиш две неща. Но двете неща съществуват; двойствеността съществува. Тантра твърди, че не съществува двойственост. Ако съществуват две неща, тогава от тях не можеш да образуваш единство. И каквото и да опитваш, те ще си останат две неща. Както и да ги съединяваш, те ще продължат да бъдат две, борбата ще продължи, двойствеността ще продължи да съществува.

Ако светът и божественото са две различни неща, тогава те не могат да образуват единство. Ако в действителност те не са две различни неща, ако само се проявяват като такива, само тогава могат да станат едно. Ако тялото и душата ти са две различни неща, тогава те не могат да бъдат обединени. Ако ти и Бог сте две различни неща, не съществува възможност за вашето обединение. Те ще останат две различни неща.

Тантра твърди, че двойствеността не съществува; тя е само една привидност. Тогава защо да участвуваме в утвърждаването на тази привидност? Тантра пита защо да участваме в утвърждаването на тази проява на двойствеността? Премахни я още сега! Бъди едно! Когато приемаш, ставаш едно, не когато се бориш. Приеми света, приеми тялото, приеми всичко, което му е присъщо. Не създавай един друг център в себе си, защото за тантра този друг център не е нищо друго освен егото. За тантра, запомни, това не е нищо друго освен егото. Не създавай едно его. Просто осъзнай това, което си. Ако се бориш, тогава е налице егото.

Затова е трудно да се открие някой йога, който да не е егоист. Трудно е! И йогите могат да продължават да говорят за липсата на его, но те не могат да го постигнат. Самият им метод създава егото. Методът е борбата. Ако се бориш, непременно създаваш его. И колкото повече се бориш, толкова повече укрепваш егото. И ако спечелиш своята битка, ще притежаваш едно страхотно его.

Тантра казва - никаква борба! Тогава егото няма шанс. Ако разберем тантра, ще възникнат много проблеми, защото ако няма борба, на нас ни остава единствено отдаването. Отричането на борбата за нас означава удовлетворяване. Тогава започваме да се страхуваме. Цял живот сме се отдавали на нещо и нищо не сме постигнали. За тантра обаче удовлетворяването не е "нашето" удовлетворяване. Тантра казва отдай се, но ОСЪЗНАЙ.

Ти си ядосан: тантра няма да ти каже да спреш да се ядосваш. Тантра ще ти препоръча да се ядосаш от все сърце, но да осъзнаеш. Тантра не е против гнева. Тантра е против духовната ленивост, против духовната безсъзнателност. Бъди осъзнат и бъди ядосан. Това е тайната на метода - ако осъзнаваш, гневът се преобразува: превръща се в състрадание. Затова тантра казва, че гневът не е твой враг. Той е едно състрадание в зародиш. Същият гняв, същата енергия ще се превърне в състрадание.

Ако се бориш с него, отнемаш шанса на състраданието. Затова, ако постигнеш успех в борбата, в потискането, ще бъдеш един мъртъв човек. Няма да има гняв, защото си го потиснал. Няма да има и състрадание, защото само гневът може да се трансформира в състрадание. Ако постигнеш успех в това подтискане (което е невъзможно), няма да има секс, но няма да има и любов, защото с изчезването на секса изчезва и енергията, от която израства любовта. Затова ще бъдеш без секс, но също така и без любов. И тогава си изгубил същественото, защото без любов няма божественост, без любов няма освобождение и без любов няма свобода.

Тантра твърди, че именно тези енергии трябва да бъдат трансформирани. Може да се каже и така: ако ти се изправиш против света, няма нирвана - защото самият този свят трябва да бъде трансформиран в нирвана. В такъв случай ти си се изправил против основните енергии, които са източника.

Затова тантричната алхимия, ти казва да не се бориш: бъди приятел с всички енергии, които са на твое разположение. Приеми ги. Бъди благодарен, че притежаваш гняв, че притежаваш секс, че притежаваш страст. Изпитвай благодарност, защото това са скритите източници. А те могат да бъдат трансформирани, могат да бъдат освободени. Когато сексът е трансформиран, той се превръща в любов. Изчезва отровата, изчезва грозотата.

Зародишът е грозен, но когато узрее, той напъпва и разцъфтява. Тогава идва красотата. Не изхвърляй семето, защото изхвърляш и цветята. Тях още ги няма, още не са се появили, затова не можеш да ги видиш. Още са скрити, но съществуват. Използвай семето, за да достигнеш до цветята. Затова нека най-напред да има едно възприемане, едно тънко разбиране и осъзнаване. Тогава отдаването е постижимо.

И още нещо, което наистина е много странно, но е едно от най-големите открития на тантра и то е: каквото и да приемеш за свой враг - страстта, омразата, гнева, секса, каквото и да е то - настройката ти, че това е твой враг го превръща в твой враг. Приеми ги като Божествени дарове и се отнасяй към тях с дълбока благодарност. Тантра например е разработила много техники за трансформиране на сексуалната енергия. Подходи към сексуалния акт като към молитва, като към медитация. Пристъпи към сексуалния акт все едно влизаш в храма на Божеството. Почувствай неговата святост.

Затова Кхаджурахо, в Пури, в Конарк, всеки манастир притежава скулптура на майтхуна (сношение). Сексуалният акт върху стените на манастирите изглежда алогичен особено за християнството, исляма, джайнизма. Това изглежда неразбираемо, нелепо. Как можем да възприемем един манастир с изображения на майтхуна! Върху външните стени на манастирите Кхаджурахо са изобразени всички сексуални пози, които можем да си помислим. Защо? В един храм за тях няма никакво място, поне според нас. Християнството не може да си представи стените на една църква с картините на Кхаджурахо. Невъзможно!

Съвременните индийци също изпитват неудобство, защото съзнанието на съвременните индийци е формирано от християнството. Те са "индо-християни" и са още по-зле, защото да бъдеш християнин е добре, но да бъдеш индо-християнин е просто нелепо. Те се чувстват гузни. Един индийски лидер, Пуршотамдас Тандан дори предложил тези храмове да бъдат разрушени, защото не ни били присъщи. Наистина те не изглежда да са ни присъщи, защото от дълго време тантра не е в сърцата ни, от векове. Тя не е била общоприета. Йога е била общоприета, а за йога Кхаджурахо е немислим: той трябва да бъде разрушен.

Тантра иска да се отнасяш към сексуалния акт, все едно че влизаш в свещен храм. Затова те са изобразили сексуалния акт върху свещените си храмове. Те са искали да пристъпиш към секса, все едно че пристъпваш в свещен храм. По такъв начин, когато влизаш в един храм, сексът трябва да присъства, за да се съединят те в твоя ум, за да се свържат. Тогава може да усетиш, че светът и Божественото не са два противопоставящи се елемента, а са едно. Те не се отричат взаимно. Те са само противоположни моменти, които си помагат взаимно. И те могат да съществуват само поради тази противоположност. Ако тази противоположност изчезне, изчезва целият свят. Погледни всеобхватното единство, пронизващо всичко. Недей да обръщаш внимание само на противоположните моменти. Виж вътрешното движение, което ги прави едно.

За тантра всичко е свещено. Запомни това - за тантра ВСИЧКО е свещено; няма такова нещо, което да не е свещено. Погледни на това по следния начин: за един атеист няма нищо свещено; за така наречения религиозен човек има неща, които са свещени и такива, които не са. За тантра всичко е свещено.


Преди няколко дни при мен беше един християнски мисионер и той каза: "Бог създаде света." Аз го попитах: "Кой създаде греха?" Той каза: "Дяволът". Тогава го попитах: "Кой създаде дявола?" Той изпадна в недоумение. Каза: "Разбира се, че Бог е създал дявола."

Дяволът е създал греха, а Бог е създал дявола: тогава кой е истинския грешник - дявола или Бога? Дуализмът винаги води до такива абсурди. За тантра Богът и Дяволът не са две неща. Всъщност според тантра не съществува такова нещо, което може да се нарече "дявол": всичко е Божествено, всичко е свещено. И изглежда, че това е правилната позиция ,най-дълбоката. Ако нещо на този свят не е свещено, откъде ще дойде то и как може да съществува?

Затова има само две възможности: първата е на атеистите, които твърдят, че няма нищо свещено. Тази позиция е о'кей: тя също не е дуалистична; тя не вижда никаква святост в света. Съществува и тантричната алтернатива - според нея всичко е свещено. Тя също не е дуалистична. Между тях двете, така наречените религиозни хора всъщност изобщо не са религиозни. Те не са нито религиозни, нито нерелигиозни, защото постоянно изпадат в противоречие. И цялата им теология е едно поставяне на цели, които те не могат да постигнат.

Ако отделната клетка, отделният атом в този свят не е свещен, тогава целият свят престава да бъде свещен, защото как може този отделен атом да съществува в един несвещен свят? Как може това да стане? Той се поддържа от всичко останало; за да съществува, той трябва да бъде поддържан от всичко. И ако един несвещен елемент е поддържан от всички свещени елементи, тогава каква е разликата между тях? Затова или светът е изцяло свещен, безусловно, или не е свещен; средно положение няма.

Тантра твърди, че всичко е свещено; затова не можем да я разберем. Тя е най-дълбокия недуалистичен възглед, ако можем да я наречем възглед. Не е, защото всеки възглед задължително е дуалистичен. Тя не застава срещу нищо, затова не е никакъв възглед. Тя е едно почувствано единство, изживяно единство.

Това са два пътя, йога и тантра. Тантра не може да бъде толкова, привлекателна поради осакатените ни умове. Но когато се появи някой, който е вътрешно здрав, не хаотичен, тантра притежава красота. Само той може да разбере какво е тантра. Йога е привлекателна, достъпно привлекателна поради обърканите ни умове.

Запомни, твоят ум в крайна сметка е това, което прави всяко нещо привлекателно или непривлекателно. Ти си този, който решава. Това са различни подходи. Не казвам, че чрез йога не може да се постигне нищо. Човек може да постигне целта и чрез йога, но не чрез тази, която сега преобладава. Йогата, която сега е разпространена не е истинската йога, а е една интерпретация на болните ви умове. Йога може да бъде един автентичен подход към Абсолюта, но това е възможно, когато умът ти е здрав, когато не е болен. Тогава йога приема друга форма.

Махавира например е стоял на пътя на йога, но в действителност той не е ограничавал секса. Познавал го е, изживявал го е, бил е превъзходно запознат с него. Но сексът е станал безпредметен за него и той го е изоставил. Буда е стоял на пътя на йога, но е живял, потопен в света, бил е в добри отношения с него. Той не се е борил.

Щом веднъж познаеш нещо, ти се освобождаваш от него. То просто отпада, както сухите листа падат от дървото. Това не е самоотричане; тук липсва всякаква борба. Погледни лицето на Буда: то не прилича на лицето на боец. Той не се бори. Той е толкова спокоен; лицето му е самото спокойствие: никаква борба.

Погледни твоите йоги: борбата е изписана върху лицата им. Дълбоко вътре в тях цари голям хаос. Точно сега те седят върху вулкан. Можеш да погледнеш в очите им, в лицата им, и ще го усетиш. Някъде дълбоко вътре в себе си те са потушили всичките си желания; те не са ги преодолели.

В един здрав свят, където всеки живее истински, индивидуално, не като имитира другите, а като живее своя собствен живот по свой собствен начин, са възможни и двата подхода. Човек може да усвои дълбоката чувствителност, чрез която желанията се преодоляват; може да достигне до момента, в който всички желания се обезсмислят и изчезват. Йога също може да доведе до това, но за мен йога ще го направи в същия онзи свят, в който ще го направи и тантра; запомни това. Нуждаем се от един здрав ум, от един естествен човек. В света, в който съществува естественият човек, и тантра ще води, и йога ще води до преодоляване на желанията.

В нашето така наречено болно общество, нито тантра, нито йога могат да работят, защото, ако изберем йога, ние не я избираме поради това, че желанията ни са станали безпредметни - не! Те все още са живи; те не изчезват от само себе си. Ние трябва да използваме сила спрямо тях.

Ако изберем йога, избираме я като техника за подтискане. Ако изберем тантра, избираме я като една хитрост, като една дълбока измама, за да се отдадем на желанията си. Затова, когато умът е болен, нито йога, нито тантра ще свършат работа. И двете водят до заблуда. Здравият ум, по специално сексуално здравият ум, се нуждае от това, да започне с нещо. В такъв случай не е много трудно да избереш своя път. Можеш да избереш йога, можеш да избереш тантра.


Съществуват два типа хора - в основни линии от мъжки и от женски тип: нямам предвид биологично, а психически. За тези, които в общи линии психически са от мъжки тип - агресивни, буйни, екстровертни - йога е пътя. За онези, които в основата си са от женски тип - възприемчиви, пасивни, тихи - пътят е тантра. Може и да сте го забелязали. За тантра, Майката, Кали, Тара и толкова много деви, бхайрави (женски божества) са от голямо значение. В йога никога няма да чуеш име на женско божество. Тантра притежава женски божества; йога притежава мъжки богове. Йога е излизащата навън енергия; тантра е движещата се навътре енергия. На езика на съвременната психология може да се каже, че йога е екстровертна, а тантра - интровертна. Това зависи от личността. Ако твоята личност е от интровертен тип, тогава борбата не е за теб. Ако си екстраверт,тогава борбата е за теб.

Ние обаче сме объркани; у нас цари голям хаос. Затова нищо не помага. Напротив, всичко ни разстройва. Йога ще те разстрои и тантра ще те разстрои. Всяко лечение ще породи нова болест, защото изборът е погрешен, болен; твоят избор е погрешен, болен. Затова не казвам, че чрез йога не може да се постигне нищо. Наблягам върху тантра само защото ще се опитаме да разберем какво представлява тантра.


Ошо
Книга на тайните Том 1
Лекции върху "Виджяна бхаирава тантра"
Папка: Ошо - Книга на тайните | Посещения: 866 | Ченълинги | The Arcturians


Ошо [13]Ошо - Тук и сега [5]
Ошо - За зрелостта [9]Ошо - За смелостта [13]
Ошо - За творчеството [9]Ошо - За медитацията [8]
Ошо - Кундалини и чакрите [12]Ошо - Книга на тайните [19]
Ошо - Следвай ме [1]Ошо - Възгледът за Тантра [11]
Ошо - ДАО. Трите Съкровища [36]Ошо - Медитация. Изкуството на екстаза [26]
Ошо - Трансформация на седемте тела [9]Ошо - Дарът на Атиша [8]
Ошо - Библия [4]Business [40]
Контакт          35.170.81.210