Обучението в широкия смисъл на
думата представлява създаване на нови подсъзнателни програми. Сега ще се спрем
върху спецификата на обучението на контакти с тънките светове.
Илюзия е мнението, че ние
мислим и чувстваме сами. Съзнанието не е господар на идващите в него мисли:
то може само да задава тяхното общо направление. Това става разбираемо, ако си
представим човек, решаващ някаква задача или опитващ се да си припомни нещо.
Когато той се замисли, протича следният процес: вниманието се предава на
подсъзнателна програма, която насочва неговото внимание към определени места
от тънкия свят и възприема съществуващата там енергийна информация. Субективно
това може да се преживее по различни начини: на човек му хрумват разни мисли
или го обхваща желание да извърши нещо, или усеща определен импулс...
Съзнанието няма пряк достъп до
фините светове, затова то задължително трябва да се възползва от някаква
подсъзнателна програма. Тук трябва да се подчертае, че мислите в съзнанието по
своята същност представляват мисъл форми, обективно съществуващи в тънкия свят
и регистрирани от вниманието. Така наречените "баналности" са мисли,
съответстващи на онези мисъл форми, разположени в "най-ниските", общодостъпни
пластове на тънкия свят. Тези мисъл форми са по-тежки и лесно привличат вниманието,
така че съответните им мисли хрумват бързо на дадения човек. Същото се отнася и
за баналните чувства и импулси - гняв, ярост, умиление, които се появяват в
човека тогава, когато вниманието му регистрира низши астросоми.
Обикновено вниманието бива
предавано на подсъзнателните програми за толкова кратко време, че у нас възниква
илюзията, че през цялото време сме съзнателни. Състояние, когато вниманието ни
за дълго време е отдадено на подсъзнанието, се нарича медиумно състояние
или транс. Факт е, че човек е съзнателен, тоест контролира своето внимание
чрез съзнанието си в твърде малка част от времето, а по-голяма част прекарва в
транс.
Как се създават програми,
свързващи ни с тънкия свят? Тук една от главните роли принадлежи на вярата.
Вярата за атеиста, материалиста
и позитивиста е твърде неясно понятие, предизвикващо раздразнение и асоциация с
религиозен фанатизъм. Атеистът би предпочел понятието вяра да изчезне. За него
съществуват само две ситуации: "Аз знам, че...", тоест разполагам с
информация и доказателства за истинност, и "Аз не знам, че...", като
във втората ситуация е възможно положението :"Аз допускам, че...";
за вяра в подобни случи няма място.
Но подобен подход е крайно
наивен, макар че е преобладаващ в западните умове в резултат на тъй
нареченото Просвещение, което всъщност би трябвало да се нарича Затъмнение.
Преди всичко, няма надеждни
доказателства за някои теории, например, че земята е плоска, геоцентричната
концепция на Птоломей, еволюционната теория на Дарвин, притежаващи уж
неопровержими доказателства. Те са били опровергани от развитието на науката
/не допълнени, не коригирани, а именно опровергани!/. Освен това, съвременната
наука, спомняйки си за своите плачевни провали, вече се старае да говори за
природните закони не като за окончателни истини, а за модели с ограничено поле
на приложение. С това всъщност напълно бива призната правотата на Квантовото
деление на "нещо в себе си", непознаваемо за човека, и на "нещо
за нас", за което можем да съдим. Квант, разбира се, не е чел Ведите и не е
знаел, че учението му съвсем не е оригинално, а идва от дълбоката древност.
Но вярата е нужна не защото
достоверно знание е невъзможно. Вярата е канал за връзка с тънкия свят, по
който в съзнанието постъпва енергийна информация. Ако имаш достатъчно широк
канал, ти можеш да пропуснеш през себе си енергия, с която можеш планина да
повдигнеш.
"Имайте вяра в Бога. Защото истина ви казвам: ако някой каже
на тая планина: дигни се и се хвърли в морето, и не се усъмни в сърцето си, а
повярва, че ще стане по думите му - ще се сбъдне каквото и да каже"
/Евангелие от Марка, 11: 23/.
Противоположен на вярата е скепсисът, който
затваря съответния канал за връзка. Скепсисът не се унищожава с доказателства
така, както и вярата не се убива с контра примери. Това е така, тъй като и
доказателствата, и контра примерите са явления, породени в съзнанието, а вярата
и скепсисът са продукти на подсъзнанието. Понякога, наистина, може да заработи
програма за същностно вглъбяване, която може да подрие вярата или да угаси
скепсиса, но това е изключение от правилото.
Ако липсва съответната вяра, не
би било възможно да научим нещо. Иначе информацията не би дошла, ние не бихме я
запомнили и усвоили, и тя би се изтрила от паметта ни. Всяко обучение е
варварско и обречено на неуспех, ако ученикът не е увлечен,
тоест ако у него няма вяра в предмета на обучение. На делничен език няма
адекватно изражение за това състояние на вяра, и често можем да чуем следните
рационализации: "Аз вярвам, че този предмет е нужен /важен!/" Или
по-простото: "Ужасно ми е интересно!".
Съзнанието може временно да закрие
канала за връзка с тънкия свят, като каже, например: "Аз не вярвам в
това!" В същото време, за да бъде каналът открит, е нужно съзнателно
усилие. Трябва да бъде създадена и подсъзнателна програма. Но и съзнателна вяра
не е необходима. Напълно достатъчна е позицията "Аз допускам,
че...", стига тя да бъде вътрешно честна, тоест, човек, казвайки това, да
не мисли в глъбината на душата си "Аз изобщо не допускам, че...".
Тогава каналът със сигурност ще бъде блокиран.
Съзнателната вяра може да се
измени според степента на постъпващата информация от тънкия свят, тоест,
онова, което човек допуска, може да се промени: нещо ще изчезне,
нещо ще се трансформира, ще се появи нещо ново - и в крайна сметка вярата ще
бъде заменена със знание.
А какво представлява знанието?
Една източна мъдрост казва, че
знанието е умение. Умение да влизаме в тази или онази част на тънкия свят, да
възприемаме намиращата се там енергийна информация и да я преобразуваме така,
че да може да я възприеме останалото човечество. Последният етап е много важен.
Съществуват много хора, способни да се издигнат чак до труднодостъпни пластове
на тънкия свят и там да уловят нова идея, да получат необичайно усещане и
прочие. Но малко са онези, които ще успеят да пренесат съответната информация
до човечеството или дори до един-единствен човек. Предварително трябва да се
научат на език /а често и да го създадат!/, на който това може да се направи. И
едва след това ще се "материализират" теорията, концепцията, романът,
пиесата, картината... А ако не съществува език, ще се получи или баналност, или
"гола вода в облаците". Примери има достатъчно. Но и подобни творби
благодарното човечество чете, опитвайки се да прозре истината в тях.
Ако сравним човешкото познание
с кръг по повърхността на Неизвестното, то хората се различават не само по
размерите и местоположението на своите кръгове, но и по това: имат ли тези
кръгове граници? За глупак можем да смятаме не онзи, който знае малко, а
по-скоро човек, който не вижда границите на своето познание.
Ако преминем в областта на
подсъзнанието, ще видим, че всяка подсъзнателна програма има свои граници на
приложение. Ако бъде включена в други ситуации, дадената подсъзнателна
програма ще работи зле и ще проявява своенравие, предавайки управлението на вниманието
на някаква втора програма. /В стресови ситуации сложните програми често
прехвърлят управлението на други, много по-древни и примитивни програми:
яростно избухване, бягство, изпадане в безсъзнание и прочие./ За съжаление, в
повечето случаи не е предвидено създаване на подобни механизми за превключване
в изкуствено сътворените програми в процеса на обучение.
Същото се отнася и за всяка
програма за познание с гъвкав език за отговор. Винаги е възможна ситуация,
когато информационно-енергийния поток на отговора е твърде висок и неизразим
чрез средствата на дадения език. Но ако програмата е устроена така, че в нея е
била заложена нейната приложимост, то тя ще притежава малко консерватизъм и
по-лесно ще еволюира.
Може да ни се стори, че
създаването на такива програми от Бог е висша премъдрост. Но това не е вярно.
Подсъзнанието постоянно усъвършенства всяка подсъзнателна програма, като й
задава посоката на развитие. Каквито въпроси си задава човек, такива мисли му
идват в главата. След известно време човек разширява канала за връзка и
овладява умението сам да насочва вниманието си върху определени участъци на
тънкия свят. Тоест започва сам да определя насоката на идващите му мисли. Сами
по себе си мислите не зависят от него: по своята същност те са отражения на
реално и независимо съществуващи мисъл форми/.
Ако човек постоянно задава
въпроси за приложимостта на дадена програма, някой ден ще започне да получава
отговори във вид на отчетлива информация.
Точно така става овладяването
на езиците за връзка между подсъзнателните програми и тънкия свят.
Даден човек е решил да стане
художник. Отначало той ще се учи да вижда пропорциите и характерните линии и
светлосенки в природата. После в ръката му ще се появи непонятен импулс, който
ще го тегли към листа. А това означава, че у дадения човек е започнало
усвояването на начални етапи на езика и е възникнало желание да проговори на
него. Умението да рисува е налице тогава, когато езикът на линиите и светлосенките
стане толкова гъвкав, че може да пропуска през себе си
информационно-енергийния поток, моделиращ реалния поток от изображаеми
предмети, който художникът наблюдава и усеща. Но истинското умение идва не
тогава, когато художникът може да изобрази върху листа каквото си поиска, а
тогава, когато в процеса на обмисляне на картината неговият мисловен поглед се
окаже привързан към определена област на тънкия свят и нейната енергетика се
въплъти в енергетиката на линиите. Тези линии сякаш от само себе си възникват в
съзнанието на художника и биват пренесени върху листа. Разбираемо е, че
способността на художника да "вижда", тоест да усеща енергийните
потоци, играе не по-малка роля от техниката. Но трябва да се отбележи, че в
действителност светът е толкова свързан, че той се съдържа във всяко свое проявление,
за ужас на физиците. Така че, рисувайки даден пейзаж, художникът изобразява по
идея целия свят и в крайна сметка той може да пропусне през платното
информационно енергиен поток с всякаква ширина.
Разбира се, не всеки човек може
да се научи да рисува. Но човек може да се научи да мисли, да чувства и да се
държи нешаблонно, и още повече - извън шаблоните на общественото подсъзнание.
И нищо повече не му е необходимо.
Авесалом Подводни