Магическото
посвещение показва нивото (на съзнателно
или несъзнателно) използване от човека
на специфични похвати за управление на
фината реалност (покрай плътната) и
характерът на взаимоотношенията му
със специалните магически егрегори.
Първо
посвещение (8
x 1 = 8)
-
любител
(наивен
маг). На разположение на любителя са
обикновената магия на човешките
отношения, което по принцип означава
много, но в дадения случай самата
магическа сила се разсейва. Магическите
средства тук например са усмивката,
учтивата молба, намръщеното лице,
недоволната интонация, и ефектът се
постига твърде рядко или при общуване
със зависими хора.
Второ
посвещение (8 x 2 = 16)
-работяга
(усърден
маг). В качеството на основен инструмент
за проникване във финия свят работягата
използна
ежедневните системни занимания в
едно направление, полага труд, не особено
творчески и най-често недотам ефективен
-това прилича на пробиване на бетонна
стена с помощта на чук и метален
пробойник. По този начин обаче за
десет-петнайсет
години може да се постигне известно
съвършенство, а други начини, поне за
себе си, конкретният човек не вижда.
Това е нивото на добрите работници -
тесни специалисти в своята област.
Трето
посвещение (8
x 3 = 24)
- организатор
(ръководещ
маг). Този човек използва магическите
възможности на групата и груповите
усилия; това е естественият ръководител
на неголям колектив с определена външна
задача, която общността под ръководството
на организатора
може
успешно да реши. Организаторът
има
пряк канал за връзка с егрегора на своя
колектив и поради това притежава
мъдростта, необходима за успешно
ръководство. Много от проблемите в
неговата група се разрешават сякаш
от само себе си, а останалите той умее
да преодолява навреме, спокойно и без
особено напрежение. Организаторът
притежава
енергия и магическа сила на внушението,
достатъчна за манипулиране на другите.
Това е нивото на начинаещите
психотерапевти, психолози и хипнотизатори.
Четвърто
посвещение (8
x 4 = 32) -магьосник
(екстрасензорен
маг). На това ниво човекът може временно
да измести точката на сглобяване и да
измени реалността така, че тя да
излезе извън социалните рамки. Това е
нивото на медитативното включване към
силни информационни и енергийни
канали: ефективно лечителство, откъслечно
ясновидство, виждане на аурата и
други фини астрални структури. Този
човек често дълго живее в магически
реалности, но те са неустойчиви и
понякога се изменят спонтанно и
непредвидено за него. За това ниво е
характерно противопоставянето на
социалната реалност на магическата,
тъй като социалната често се оказва
по-силна, и в очите на обществото
магьосникът
при
по-близко разглеждане и „научен"
анализ се оказва шарлатанин: онова,
което му се
удава
в благоприятна обстановка, под обществен
надзор се проваля. Това е нивото на
силните хипнотизатори и психотерапевти
и високо квалифицираните специалисти
във всяка област.
Пето
посвещение (8
х 5 = 40)
- талант
(напреднал
маг). Този човек умее да измества устойчиво
своята точка на сглобяване извън
социално приемливите рамки; фактически
той открива нова реалност, макар и в
очите на средния човек просто да разширява
старата, да изобретява, измисля нещо
и т.н. На това ниво индвидът притежава
устойчиви информационни и енергийни
канали към недостъпни за социума
егрегори, разчита принципно нова
информация или получава невиждана
дотогава енергия - това в
действителност е
чудо, което по-нататък се усвоява и
превръща в метод. Знаменитите
изобретатели, учени, великите спортисти,
видните политици и пъл ководци - впрочем,
всички тези хора, а особено последните
две категории често попадат в пълна
зависимост от своя канал, превръщат
се в марионетки на съответния егрегор.
Тяхната реализационна власт е много
голяма и те могат да изместват точката
на сглобяване на големи колективи, а
понякога и на цялото човечество.
Шесто
посвещение (8
x 6 = 48)
- гений
(успелият
маг). Този човек е зает със сътворчество
с висш егрегор; заедно те създават
за света нова реалност и ролята на
гения като въплътен човек се състои в
максимално точното й приспособяване
към наличните на Земята условия - тогава
преходът от старото към новото ще
бъде по-хармоничен, а бъдещето - съвършено.
Това посвещение дава високо ниво на
уменията и реа-лизационната власт във
финия план, но често - по-лоша адаптация
към плътните условия. По правило
основната работа на гения
се
провежда във финия план, занетка на
егрегора на ритуала или поне, във всеки
случай, лошо разбира неговата фина
структура, целите и задачите му, то
церемониа-майсторът
вече
моделира обреда с разбиране на задачите
на егрегора и конкретните функции
на канала за свръзка, който създава
ритуала. Тук съзиданието на обреди
се провежда осъзнато и човекът работи
с егрегора почти на равни начала: първият
вижда по-добре земната действителност,
нейните ограничения и възможности,
вторият - реалността на финия свят.
Седмо
посвещение (9
х 7 = 56) - етик (маг-законодател). Този човек заедно с общия земен и някои космически егрегори твори фундаменталните етични закони на бъдещия свят; по-точно казано епитетът "етични" може да се пропусне, защото фундаменталните закони на света винаги имат етичен характер.