Космическото
посвещение показва как изглежда човекът
през очите на Космоса и какво е неговото
участие в космическите програми.
Първо
посвещение (12 х 1 =
12) - пропаст
или
черна
дупка. В
пасивния вариант на пропастта
човек
е ориентиран изключително към потребление
на всякаква енергия и информация, до
които може да се досегне и които да
осмисли; ала при това той е пасивен и,
така да се каже, яде каквото му дадат,
за разлика от активния вариант -
черната
дупка, която
интензивно всмуква в себе си всичко,
попаднало в околностите й, и след като
го погълне, започва ново търсене. Човекът
от първо космическо посвещение не
изпитва ни най-малка признателност
към източника на енергия и информация,
и когато той се изчерпи, чака (пропаст)
или
търси (черна
дупка} следващия,
като мигом забравя за своя бивш благодетел.
Той е всеяден и предварително принизява
фината енергия до груба, която може да
смели. При това характерна негова
особеност е пълното отсъствие на каквито
и да е изменения в резултат от процеса:
цялата му енергия и всякаква информация
се усвояват от организма, без да оказват
на човека каквото и да било влияние.
Може да му се направи впечатление
само по един-единствен начин - като го
уплашиш.
Второ
посвещение (12
х 2 = 24)
- гъсок
или
деятел.
Това е
човек, току-що издигнал се над средното
ниво на тълпата, който поне по нещичко
я превъзхожда. В пасивния вариант на
гъсока
индивидът
би могъл да има красиво телосложение
или лице, или ярко облекло, дворянска
кръв, дори специфично чувство за хумор
- всяка особеност, която осигурява на
човека видима индивидуалност в средно
социално общество, съставено предимно
от хора от първо космическо посвещение.
В активния вариант, деятел,
човекът
притежава някакво умение, навик или
просто интензивно върти колелата на
това или онова начинание. Характерни
за второто посвещение са тоталният
материализъм, индивидуализмът и
волунтаризмът/фатализмът, тоест усещането
за отсъствие на висши сили, които влияят
по някакъв начин на живота, и разбирането
от всяка гледна точка, че концепциите
за финия свят са ненужни, нежелателни
и даже вредни. Обикновено гъсокът
е
фаталист (позиция: „каквото става, ще
става и няма какво да се направи"), а
деятелят
е
волунтарист („ако човек иска нещо, то
непременно ще го спечели с нужната
енергия, търпение и целеустременост").
Третото
посвещение (12 х 3 = 36) - храст
или
прозелит.
Това е
човек, който нерядко притежава прекъсващ,
слаб, но все пак осезаем канал към висшия
егрегор; тук е характерно усещането за
собствена значимост и тежест, които не
са свързани със земните обстоятелства
на живота. Човекът чувства, че си има
Бог и Той, общо взето, го наглежда, в
трудни случаи го защитава, в депресия
му дава сили и т.н. Като цяло това чувство
можем да наречем усещане за богоизбраност,
което в зависимост от етичното ниво
дава на човека особени вътрешни привилегии
или задължения. В пасивния вариант,
храст,
индивидът
често се затваря в себе си, живее
интересен и дълбок вътрешен живот и
усеща здравите си духовни корени и
твърдата почва под тях, но по същество
не се движи наникъде, тоест не взима
забележимо участие в космическите
програми - третото посвещение е фазата
на подготовка за тях. Но и най-хилавият
храст е по-силен и от най-енергичния
деятел
- така
директорът на института затваря очи
пред поведението на сина си хипар, което
за него е недопустимо, докато в същото
време синът отлично разбира - и затова
и отрича - живота на бащата. В активния
вариант, прозелит,
човекът
се занимава с конкретна дейност, но
периодично усеща, че тя е направлявана
свише и оттам получава подкрепа -
енергетична, кармична и други.
Това
е труден път, защото висшата воля на
конкретното ниво не е очевидна,
подкрепата й често се губи и тогава е
почти загадка какво трябва да се прави,
защото обичайните земни (деятелски)
критерии тук сработват зле. Основното
изкушение за прозелита
е да се
плъзне на нивото на деятеля
- когато
висшите цели, мотиви и подкрепа му
се сторят несъществени. При прозелита
участието
в космическите или духовни програми е
чиста илюзия: реално той, както и
храстът,
стои
на едно място, неговото движение е бягане
нагоре по слизащия надолу ескалатор,
което впрочем е доста добра тренировка.
Четвърто
посвещение (12 х 4 = 48) - риба
тон или
акула.
Този
човек е включен в космическата програма
и притежава устойчив канал за свръзка
с нейния егрегор, но очите му са завързани:
той не разбира накъде върви. Ала за
разлика от индивида на трето посвещение
тук човекът изпитва постоянен натиск:
Космосът го принуждава да се движи
нанякъде, при което трябва сам да търси
пътя си - това посвещение е много
по-творческо, макар често и привидно да
е по-неприятно от третото. И още - тук са
характерни и трудности от етичен
характер: човек чувства, че трябва
да живее по закони, някак неуловимо
отличаващи се от земните, но той не
разбира същността на тези разлики -
не са ли те дяволско изкушение? Така тук
човекът е воден от космическа програма,
все пак не много твърдо, а нейният
характер му е непонятен, в живота му не
се случва съгласуване на земната и
космическата етика, така че са възможни
неприятни ситуации и дори бунт, чиято
природата хората от по-ниските посвещения
много трудно проумяват.
В
пасивния вариант нариба
тон човекът
успешно опознава света вътре в себе си
- това е ниво, където индивидът не само
се интересува от самия себе си, но
вътрешните му търсения могат да се
окажат актуални и за много други хора.
Тук примери са интересни художници,
писатели и т.н. В активния вариант, акула,
индивидът
е надарен с голяма сила на влияние върху
света, но програмите, които води той,
носят отчетливо неземен привкус, тоест
усеща се, че земната дейност е само
фасада, зад която се крие нещо друго, но
какво именно и какви са целите му, на
самата акула,
да не
говорим за околните, й е трудно да
проумее. От обикновена гледна точка
и рибата
тон, и
акулата
са хора
непонятни и извънредно трудноуправляеми;
техните постъпки и етика често са
нелогични и недосегаеми. Същевременно
и те самите притежават голяма реализационна
власт и обикновено осъществяват нужните
им земни дела - освен обстоятелствата,
противоречащи на тяхната космическа
програма.
Пето
посвещение (12 х 5 = 60) - сфинкс
или
пасионарий.
Този
човек още не е разбрал и видял докрай
своята космическа програма, но явно
вече е усетил космическия й произход
и вътрешно приема нейната етика,
съгласувайки я със своя земен морал.
Тук имаме локално прозрение за собствената
програма, конкретно на нейни неголеми
участъци; освен това Космосът понякога
показва на човека неговото бъдеще, сякаш
го пита за мнението му, и в зависимост
от индивидуалната реакция избира
конкретен вариант на съдбата му. Това
е високо ниво на реализационна власт и
човекът притежава силата да прокарва
своите космически програми в живота.
Пасивният вариант, сфинксът,
извлича
от дълбините на „аз"-а си значими за
цялото човечество истини, ценности
и пророчества; активният вариант -
пасионарий
- притежава
силата да реализира космическите
програми чрез силите на много хора
(народни водачи).
Шесто
посвещение (12
х 6 = 72)
- странник.
Това е
човек, който вижда своята космическа
програма и нейното преплитане и
взаимовръзка със земната карма.
Седмо
посвещение (12
х 7 = 84)
- космически
духовен учител.