Нумерология      Карма      Читалня      Ошо      Рецепти      Здраве      Луиз Хей    
   Астрология      Езотерика      Телепатия      Крион      Бог, Уолш      Чакри      Съновник      Психология      RSS

Бутон за дарения чрез PayPal



Лунни Възли
Хороскопи
Зодии
Натална
Синастрия
Съвместимост
Предсказателна
Ерогенни зони
Любов и Секс
Сексуалност
Еротика
Любовен Хороскоп
Тя и Той
Духовно Израстване


Начало  Регистрация  Вход


Ченълинги
Книги
Сентенции
Вампиризъм
Нумерология en
The Arcturians
Приказки
Супер Игри
Софтуер | Линкове
Музика | Филми
Благодарност
Игри | Таро
Отзиви


21:08
16.04.2024
Вторник
3.143.168.172


Онлайн: 12
Гости: 12
Потребители: 0


 Пими ® » Читалня » Петър Дънов


Разговори с Луцифер [66] Статии [201]
Матрицата 5 [55] Нумерология [28]
Астрология [31] Великият преход [110]
Кармична Астрология [13] Енергиен Вампиризъм [19]
Пламъци Близнаци [13] Карма и Подсъзнание [30]
Любовна тактика [13] Петър Дънов [4]
Джасмухин [8] Ангели и Архангели [15]
Дийпак Чопра [7] Сал Ракели [24]
Барбара Марчиняк [22] Екхарт Толе [9]
Учението на Абрахам [8] Пътят на душите [6]


Петър Дънов. Божественото. Първичното. Битието. Божественият Дух.

Най-великите условия на живота, това е БОГ. Той е великото начало, което почива дълбоко в живота и което никой не може да измени. Той е канара на нашето Битие, канара на нашето съзнание. Като вътрешен принцип на живота, Той ни подтиква към Доброто и възвишеното.

"Даде плод”, стр. 107; 75

Вие трябва да приемете, че Божественото съзнание прониква навсякъде – и в хората, и в животните, и в растенията. И когато хората не живеят разумно, т.е. съобразно този принцип, той се опълчва против тях. Когато някой мисли, че може да върши, каквото желае, той ще опита силата на този принцип. Ако не живее разумно, човек се опълчва срещу Божествения принцип и без да подозира, влиза в стълкновение със силите на Природата, които му показват, че той не може да живее, както иска. Той може и трябва да живее разумно!

"Дванадесетте племена”, стр. 84; 62

Желанието у човека да работи, да се прояви, е вечно и произтича от Разумния принцип на Битието.

"Символи в Природата”, стр. 26; 40

Писанието казва: "Изпраща Духа си и оживява, оттегля Духа си и умъртвява”. Следователно от чисто научно гледище, Духът се разглежда като вторичен принцип, произлязъл от най-великата и могъща сила в света – от БОГА.

"БОГ е Дух”, стр. 3; 67

Всеки може да вярва, в каквото си иска, да изучава, каквото си иска, но всички трябва да поддържат един принцип в света, че БОГ живее във всички живи същества и ги ръководи.

"Призови Симона”, стр. 138; 60
Думата Исус не означава обикновен човек, който се е родил само да яде, да пие, да се облича, да се забавлява. Обикновеният човек е кукла в живота, а Исус е човек с велико предназначение. Исус подразбира принцип, който носи в себе си условия да спасява, да освобождава, да оплодява нещата и да възкресява мъртвите. Следователно, за да мине през тези процеси, човешката душа очаква слизането на този принцип, на този Исус, на този Христос. Когато истинският човек се прояви във вас, сърдцето и умът ви ще се разширят и повдигнат. Той ще внесе във вас онова, от което се нуждаете. Всяко друго разбиране на принципа Исус е празна, мъртва буква на живота.

"Да Го посрещнат”, стр. 180; 5

Водата представя Божествения принцип, който влиза в човека и утолява жаждата му. Щом жаждата му се уталожи, той се успокоява.

"Двата принципа”, стр. 146-147; 86

Божественият принцип, който гласи, че правото принадлежи на всички, представя равнодействуваща сила, която регулира всички неща в живота.

"Крадецът и пастирът”, стр. 12; 78

Силата и материята представят два велики принципа на Битието. На какво се дължи насилието в света: на силата или на материята? – На силата. Дето силата се проявява, там има насилие. Под влияние на силата човек може да върши престъпления, но може да върши и добри дела. Вината не е в силата, но във волята, която я направлява. Разумната воля използва силата за Добро, а неразумната – за зло. Силата и материята са неразривно свързани. Както силата без материя не може да се прояви, така и материята без сила не може да се прояви.

"Израз на Божествените идеи”, стр. 270; 93

Божественият принцип е вечен огън. В началото си той е слаб, но запали ли се веднъж, постепенно се усилва и непрестанно гори, като става все по-мощен.

"Да се радват наедно”, стр. 80; 79

Христос казва: "Пазете тези, малките!” Защо? Защото те живеят на Земята, но ангелите им живеят при БОГА. Следователно, ако туй малкото игнорираш, то има зад себе си един велик принцип и тогава ти може да пострадаш.

"Тези, малките”, стр. 104; 96

В Природата съществува само един народ, и той е назван Народ на добрите хора. Те имат една идея – че са носители на онзи Велик Принцип, който съществува в Природата. Те управляват света.

"Ако всичкият свят спечели”, стр. 130; 97

Първо човек трябва да разбере себе си, а после Природата. В даден случай Природата е условие за него, а БОГ е принцип, Който живее вътре във всеки човек. Но не така, както се разбира от обикновените хора. Той се проявява отвътре. Вътрешният свят е по-голям от външния. Ако БОГ е принцип, то Природата е условие само. Ако разбираме този вътрешен принцип, ще разберем и Природата като условие.

"Когото възкреси”, стр. 213; 125

Под думата Дух разбираме най-възвишеното в човека. Духът подразбира още и онова съзнание, с което човек възприема съществуването на един Вечен принцип, с Който трябва да бъде в съгласие.

"За храна”, стр. 372; 80

"Преди да бъде Авраам, Аз съм”. Значи два принципа разрешават въпросите в живота: Авраам и Аз. Всеки човек е същевременно Авраам и Аз. Преди да бъде Авраам, т.е. преди да бъде човекът, Аз съм бил, т.е. Божественото Начало, което е създало и Земята, и Небето – цялата Вселена.

"Преди Авраама”, стр. 340; 80

И при най-лошите условия да сте, допуснете, че всичко това е за Добро. Щом допуснете това, вие веднага ще бъдете във връзка с Първия Принцип, във връзка с Божественото.

"Бъдете като децата”, стр. 598; 125

Когато не искаме да признаем, че съществува само едно – един принцип, едно начало, ние приемаме съществуването на два принципа, на две начала у нас. Щом се усъмним в първото начало, ражда се злото в света.

"Онова, което дава живот”, стр. 299; 134

Сега ние искаме от Първия Принцип онова, което не е в Него. Ние искаме човешки неща... Този принцип е изразен в следното: "Не се противи в нищо”. С други думи казано не влизай в стълкновение с Природата – нищо повече... Духът Божий, Който влиза в нас, създава една непрестанна борба. Тази борба произтича от Първия Принцип.

"В начало БОГ създаде Небето и Земята”, стр. 271, 272, 276; 140

Който чете Библията по обикновен начин, той ще знае само първата глава и ще спори как трябва да се разбира. Първата глава е един малък извод, едно малко, но велико откровение как се е създал светът. В първата глава се вижда колко принципа са разкрити в създаването на света. Светът се е създал в шест дни, а в седмия БОГ си е починал. Какво представя денят на почивката, това е скрито за нас. Ние не сме били в това начало на създаване, но някои са били. Кои са били там? Тези, които са диктували на Мойсея това откровение. Мойсей е писал книгата Битие по откровение. "В начало създаде БОГ Небето и Земята. Земята беше неустроена и пуста. И рече БОГ: Да бъде виделина. И стана виделина. И нарече БОГ виделината ден, а тъмнината нощ. И стана вечер, и стана утро – ден първи.” Този ден е забележителен с явяването на първия принцип в света. БОГ е проявил Своята мисъл, Своята светлина.

"И рече БОГ: Да бъде твърд сред водите. И разлъчи вода от вода.” Този е вторият ден – ден на разделянето – отделя се една вода от друга вода. Този ден се отличава по това, че за него БОГ не е казал, че е Добро, но за втория ден е премълчал.

"И рече БОГ: Да се събере водата, която е под Небето, на едно място и да се яви сушата.” Това е третият ден, третият принцип. Значи да се яви нещо Добро в света, водата трябва да се отдели на една страна, за да дойде сушата.

"И рече БОГ: Да бъдат светила на твърдта небесна, за да разлъчат деня от нощта” – ден четвърти, четвъртият принцип, който е влязъл в света. Така се създадоха и останалите принципи – ден пети и ден шести. Аум.

"По образ и подобие”, стр. 3; 146

Две начала, два принципа съществуват в човека: човешки и Божествен. Когато човешкият принцип е отвън, а Божественият отвътре, вие виждате истинския човек. Когато Божественият принцип е отвън, а човешкият отвътре, вие се натъквате на големи противоречия.

"Божественият и човешкият свят”, стр. 3; 167

Животинският живот е живот на постоянни мъчения, човешкият – на постоянен труд, а Божественият Живот е на постоянна Любов или на Блаженствата. Човешкият и Божественият принципи се сменят в душата на всеки.

"Това учение”, стр. 96; 203

Физическият свят е отражение на Божествения; красотата на физическия свят е отражение на Божествената красота.

"Прилежание”, стр. 322; 167

Ако във всички държави и народи турят съдии, които да съдят: "Да се освещава Името Божие, да дойде Царството Божие и Неговата Правда и Волята Божия”, ако ние разрешим, в една година, най-много в 25 години, ако християнския свят тури тия три принципа, светът може да се поправи.

"В Името на БОГА!”, стр. 418; 146

 Религиозните хора са турили, че вярват в БОГА, в духове, в ангели, в ръководители, но съществува един принцип. Първата връзка, с която трябва да бъдете свързани, е сърдцето на Природата.

"Сърдцето на Природата”, стр. 265; 150

Ако приложим Божествения принцип в живота, ще работим с условията, които бъдещето ни носи, и тогава лесно ще се справим с нашето минало.

"Новото в живота”, стр. 436; 153

Папка: Петър Дънов | Посещения: 1435 | Ченълинги
Контакт          3.143.168.172